Tuesday, November 12, 2013

sebze corbasi cocuklar icin

Merhabalar degerli site ziyaretcilerimiz. Bugunku makalemiz sebze corbasi cocuklar icin.



Bebek- çocuk beslenmesi çok önemli, özellikle de anne sütü/formül süt'e ek olarak katı gıdalara başlandığı dönemde! Benim önerim kendi yiyemeyeceğinizi çocuğunuza yedirmeye çalışmamanız. Bakıyorum bazı anneler besleyici olsun diye çocuklarına bulamaç şeklinde mama yediriyor. Onu koy, bunu koy, bu besleyici, bu yararlı derken çocuğun damak zevkinin gelişebileceğini hiç sanmıyorum. Ben genellikle günlük olması gereken besin öğelerini en şık nasıl kombinasyonlarım ona bakıyorum. Kıvanç şuan anne sütünün yanı sıra günde 3 öğün yemek yiyor. Öğlen ya kahvaltı yediriyorum ya da çorba, akşamüstü meyve, gece uykusundan önce de muhallebi. Gece de uyku arasında 2-3 kere meme emiyor. Sabahları niçin kahvaltı yaptırmıyorsun diye soracak olursanız, Kıvanç memeye çok düşkün, onun o keyfini elinden almak istemiyorum. Bir öğünü meme ile dolduruyoruz.

Kahvaltıda doktorumuzun önerisi ile 1 çay bardağı formül süt'ün içine, 1 tatlı kaşığı labne peyniri, 1 katı yumurta sarısı, 2 dilim eti cici bebe'nin ekmeği yediriyorum.

Öğle yemeği olarak çorba hazırlıyorum. Bu çorbalar gün gün değişiyor. Genel olarak Tarhana sevdiği için tarhana üzerinden gidiyorum. Ya kıyma, ya ıspanak, ya labne peyniri ya da kıymalı ıspanaklı tarhaba çorbası içiriyorum.

Sebze çorbasını önceden de yazdığım gibi; bal kabağı, havuç, patates, pirinç ve zeytinyağı ile yapıyordum. Artık büyüdüğü için başka çeşit sebzeler de yiyebiliyor. Bu yüzden çorbamız zenginleşti. Yeni tarifle; Bal kabağı, havuç, patates, yarım su bardağı kırmızı mercimek, yarım kabak, 2 yemek kaşığı irmik, 3 yemek kaşığı önceden kavrulmuş kıyma ile hazırlıyorum, blendırdan geçiriyorum. Pişirirken içine 2 tane küpşeker atıyorum. Şeker bebekler için zararlı evet ama mercimek gaz yapan bir bakliyat, bu mercimekteki gazı yokeden tek şey de şeker. E bizim de doğuştan gaz problemimiz olduğu için mecbur... Bu çorba 2 günlük oluyor. Yağ koymuyorum, yedireceğim zaman her tabağa 1 tatlı kaşığı tereyağ koyup karıştırıyorum.

Bazende Domatesli Arpa Şehriyeli çorbayı pişirip, altını kapatmadan önce 5-6 yaprak ıspanak atıyorum. Blendırdan geçiriyorum.

Ya da Yoğurtlu Pirinçli çorba yapıyorum. (baharatsız)

Kıvanç çorbaları çok severek yiyor.

Gece uyumadan önce de mutlaka bir kase muhallebi yedirmeye çalışıyorum. Muhallebi çok tok tuttuğu için gece daha az meme emiyor, dolayısıyla ben daha rahat uyumuş oluyorum. Eğer gün içinde dışarıdaysak ve meyvesini yemediyse meyve püresini muhallebisinin içine katıyorum, o zaman hem meyve öğününü almış oluyor hem de daha besleyici oluyor.

Meyve öğününü tek yedirdiğim zamanlarda da içine iki çay kaşığı ev pekmezi katıyorum. Pekmez demir açısından çok zengin bir besin. Demir ilaçları Kıvanç'ın bağırsaklarına dokunduğu için ilaç kullanmak yerine, demir ihtiyacını doğal yoldan, pekmezle çözmeye çalışıyorum.

Yakında yeni tariflerle yeni yazılarda buluşmak üzere...

Tüm miniklere afiyet olsun!!!

Not: Ek gıdalara başlamış olan bebeğinize bol bol su içirmeyi ihmal etmeyin!

Sevgiler


Bu makale hakkinda daha detayli yazi bulabileceginiz degerli bir sayfa : BEBEKLER VE ÇOCUKLAR

No comments:

Post a Comment